Logo Fietsen123

Nieuws

Val op van ver met fluojasje

Saturday 26 September, 2009

‘Val op van super ver!’ Met deze slogan is in België een nationale campagne gestart om het dragen van een fluojasje te promoten. Het is niet alleen de bedoeling om te sensibiliseren, maar ook een oproep tot actie, tot het dragen van een fluovestje. Daarom zijn nieuwe trendy fluojasjes ontworpen en 50.000 van die nieuwe jasjes zijn te winnen. Iedereen maakt kans op een exemplaar via de speciale website. Super coolDe campagne is een initiatief van Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe in samenwerking met Levenslijn en het BIVV. De actie loopt tot 1 november 2009. Ze krijgt ook steun van de Nationale Loterij en wordt gevoerd via affichage, print, online en spots op radio en tv. De campagnes van Levenslijn staan dicht bij de leefwereld van de jongeren en zijn niet belerend. Zeppe & Zikki zijn inhoudelijk sterke figuren, creatief en met een flinke dosis humor. “Wij doen voor onze acties niet alleen aan trendspotting”, zegt algemeen coördinator Marc Dupain,”maar ook aan trendsetting. Super cool van super ver, van afstotelijk ding naar hebbeding, daar willen we geraken met deze vestjes. Het dragen van zo’n fluojasje, zeker op de fiets moet een evidentie worden.” Levenslijn ontwikkelde drie nieuwe modellen van fluojasjes geïnspireerd op Zeppe & Zikki: Zebra, Turtle en Triangle.

Link* De speciale website: www.zeppezikki.be