Logo Fietsen123

Nieuws

Fietstas stimuleert boodschappen doen op de fiets

Friday 10 June, 2011

In het bezit zijn van een fietstas of mand stimuleert het boodschappen doen op de fiets. Dat blijkt uit onderzoek van Basil, producent van fietstassen, -manden en meer. Bijna 40% van de 539 ondervraagden heeft een fietstas of mand en gaat daardoor vaker op de fiets boodschappen doen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna 15% aangeeft vaker de fiets te zullen pakken voor woon-werkverkeer en boodschappen, als zij een fietstas of mand zouden hebben. Ook is gebleken dat fietstassen vooral gebruikt worden in de leeftijdsgroep 30+. In de leeftijdsgroep daaronder (16-29 jaar) vindt ongeveer 25% een fietstas 'niet altijd even stoer'. Dat boodschappen doen een stuk veiliger is met een fietstas ligt voor de hand; ruim 30% van de ondervraagden beaamt dit.

Over Basil
Basil is een eigenzinnige, ervaren producent van multifunctionele, eigentijdse fietsmanden, fietstassen en -accessoires. De produkten van het bedrijf kenmerken zich door de ontwikkeling van nieuwe toepassingen die inspelen op (on)uitgesproken behoeften van consumenten en een gedurfde modieuze vormgeving.
Meer over de tassen op www.basil.nl

Lees ook: