Logo Fietsen123

Nieuws

Eén jaar nieuw fietsblad Bike&trekking

Thursday 29 November, 2007

Het nieuwe fietsblad 'Bike&trekking' bestaat nu één jaar. Het magazine verschijnt driemaal in het voorjaar/zomer en eenmaal in het najaar. Het is een glossy tijdschrift over (sportief) fietsen en reizen in binnen- en buitenland. Zelfstandig Het eerste proefnummer verscheen in het najaar 2006 als fietsspecial bij het Outdoor Magazine. Daar schreef hoofdredacteur Arjan Kruik over de ambities van het nieuwe blad. 'Het grootste fietsblad van Nederland gaan we niet worden. Niet in oplage, niet in omvang. Dat willen we ook niet. We willen het beste blad worden, voor de enthousiaste en sportieve vrijetijdsfietser'. Inmiddels zijn er sindsdien dit jaar vier zelfstandige nummers dit jaar verschenen. Zoals beloofd.

In ontwikkelingAllerwege wordt de vormgeving en de fotografie van het blad geprezen. De inhoud is zeer divers met relatief veel aandacht voor ATB-onderwerpen (mountainbiken). Zowel tekst als foto's worden voor een belangrijk deel geleverd door de bekende wereldfietser Marco Meijerink. Het blad is nog volop in ontwikkeling, reden voor enkele vragen aan hoofdredacteur Arjan Kruik. Hij vertelt, dat Bike&trekking in 2008 full speed doorgaat. Ook op de nieuwe website van de uitgever Maruba B.V Sports Publishers krijgt Bike&trekking dan haar plaats.

DoelgroepWat is exact de doelgroep? De wielrenner/sportieve fietser? De mountainbiker? De vakantiefietser? De recreatieve fietser?  Arjan Kruik: "Heel kort: Bike&trekking is gericht op mtb-, toer- en vakantiefietsen. Wielrennen valt er op dit moment buiten. Doelgroep is sportief en recreatief, maar niet gericht op competitie. In Bike&trekking geen fietsen om het fietsen, maar fietsen als middel om van natuur en landschap te genieten. De combinatie van fietsen en reizen slaat heel erg aan. Wij pakken fietstypes op, die andere (fiets)bladen laten liggen. Zo zal je in 2008 ook crosshybrides, vouwfietsen etc. aantreffen in het blad'.

OplageKun/wil je iets kwijt over de oplage tot nu toe? Arjan Kruik: 'Het blad wordt gedrukt in een oplage van 30.000 en gedistribueerd via Aldipress. We werken hard aan de opbouw van een abonnementenbestand. Bij veel fietsspeciaalzaken krijgen klanten een gratis abonement als men een artikel aanschaft. Op de laatste Fiets en Wandelbeurs en op de recente BikeMotion beurs hebben we heel erg veel nieuwe abonnees binnengehaald'.