Logo Fietsen123

Nieuws

Bureau voor Toerisme Rivierenland in zee met Batavus

Thursday 23 October, 2008

Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland (RBT) in Tiel heeft een langjarige samenwerking afgesproken met het fietsmerk Batavus, onderdeel van de Accell-group. Het is voor het eerst dat de toeristische marketingorganisatie een partnerschap aangaat met een commerciële partij. Aldus een bericht in De Ondernemer. We citeren. Batavusproducten weggeven"Zij zien in ons een innovatieve partner op marketinggebied en wij in hen de leverancier van een mooi product dat goed past in onze streek", zegt Richard de Bruin, directeur van het RBT. Het eerste resultaat van de samenwerking was te zien op de 50+ beurs die gehouden werd in de Jaarbeurs in Utrecht. Rivierenland had daar een grote stand. "We hebben er Batavusproducten weggegeven. Maar de samenwerking gaat eigenlijk over wederzijdse ondersteuning in de marketing, uitwisselen van producten en diensten. Zij nemen ons mee in hun publiciteit en Batavus verschijnt bij ons in marketinguitingen."

FietsknooppuntennetwerkZo draait de fietsenfabrikant straks mee in het binnenkort te openen fietsknooppuntennetwerk, komen er speciale routes en gaan bekende Nederlanders die een contract hebben met Batavus meewerken aan fietsclinics. "We gaan ook een fietsevenement organiseren en er komen fietsarrangementen in samenwerking met hotelketens." Het Regionaal Bureau voor Toerisme verzorgt marketing en publiciteit op gebied van recreatie voor het rivierengebied en wordt betaald door de gemeenten, toeristische ondernemers en het regiobestuur. Het biedt tevens informatie als routes en websites waarmee bij de toeristische ondernemers logies of arrangementen zijn te boeken.

Link* Fietsmerken